U vremenu kada digitalni marketing preuzima primat u svemu, SEO optimizacija sajtova je više nego neophodna za razvoj biznisa i poslovanja.

Šta je SEO optimizacija sajtova?

SEO optimizacija sajtova je način optimizacije sajtova za pretraživače. Optimizacija sajtova nije samo pisanje tekstova dobro raspoređenim ključnim rečima i anchor linkovima, SEO optimizacija je kompleksan proces koji dugoročno poboljšava poziciju sajta na pretraživaču i njegove performanse. SEO rezultati ne dolaze preko noći, to je dugotrajan proces. U zavisnosti od branše, SEO optimizacija može dati rezultat za godinu, dve, ponekad i tri, u zavisnosti od konkurencije, ali svakako se isplati uložiti u SEO optimizaciju sajtova, jer rezultati investicije su dugotrajni i vidljivi.

 

Zašto je SEO optimizacija važna?

Gugl je glavni i najčešće korišćen alat za pretragu. Ukoliko se vaš sajt nalazi na prvoj strani, u prvih 10 rezultata pretrage, može se reći da je sajt vidljiv. Retko koji korisnik ide na drugu, treću itd. stranicu u potrazi za traženim upitom. SEO optimizacija sajtova je dugoročno isplativa investicija. Ulažući u SEO pomažete svome sajtu, tj. biznisu da postane prepoznatljiv brend, jer ako vas nema na prvoj strani gugla, vi ne postojite.

Dok vi spavate, odmarate, uživate u letovanju, zimovanju, i gde god, ili obavljate svoje poslove kojima se bavite, vaš sajt vam donosi novac. Kako? Tako što je dobro optimizovan i što posetioci ukucavaju na Guglu i na drugim svetskim pretraživačimakako da nađu ono što žele da kupe, i izlazi im baš vaš sajt.

Statistika naših klijenata je pokazala da čak:

%

kupaca dolazi preko pretraživača

%

dolazi po preporuci

Zato ne gubite vreme na razna eksperimentisanja kako uvećati prodaju. SEO je ključni korak za to. On je najpouzdaniji i najdugotrajniji buster vaše prodaje.

Kako mi radimo SEO optimizaciju sajtova?

Agencija CSR  Novi Sad  poseduje ogromno iskustvo u SEO optimizaciji sajtova i oglašavanju na Guglu, o čemu svedoče naši mnogobrojni, zadovoljni klijenti.

Način na koji pristupamo SEO optimizaciji sajtova je jedinstven za svaki sajt, bilo da je sajt tek urađen ili da postoji već neko vreme. Ukoliko nemate sajt, naša agencija vam može izraditi kompletan sajt.

SEO optimizacija se sastoji od nekoliko ključnih faza, a to su: tehnički SEO, ON- Page SEO i OFF PAGE SEO. U nastavku ćemo vas provesti kroz njih.

Tehnički SEO optimizacije sajtova

Onboarding faza SEO optimizacije sajtova

Prvi korak kod optimizacije sajtova jeste sastanak na kome dogovaramo vaše ciljeve, odnosno za šta želite da se rangirate na Guglu. Nakon što dogovorimo ciljeve, krećemo sa ONBOARDING fazom SEO optimizacije sajta.

U onboarding fazi dobivamo potrebne pristupe Gugl analitici i Gugl search konzoli, u svrhu postavljanja ciljeva, upoznavanja sa stanjem sajta i praćenjem napretka kroz optimizaciju.

Baseline faza SEO optimizacije sajtova

Nakon završene onboarding faze, krećemo sa baseline fazom SEO optimizacije sajta. Tokom ove faze sajt provlačimo kroz razne alate. Agencija CSR Novi Sad koristi premium SEO alate, uz pomoć kojih utvrđuje stanje sajta: kojom brzinom se sajt učitava (First Contentful Paint i Largest Contentful Paint), ima li broken linkova, neindeksiranih stranica, loših url-ova itd. odnosno pratimo vitalnost stranice, jer je to jedan od presudnih faktora pozicioniranja na Guglu.

Veliku pažnju posvećujemo tzv. Mobile usability odnosno kako se sajt učitava sa mobilnih telefona i ostalih pametnih uređaja. Poznato je da većina korisnika posećuje sajtove sa mobilnih telefona i tableta. Više od 65% korisnika (taj procenat nije konačan, raste svakodnevno), pretražuje sa svojih pametnih uređaja. Ukoliko da se sajt sporo učitava ili ima poteškoća sa učitavanjem postojećeg sadržaja na sajtu odmah pristupamo otklanjanju takvih grešaka.

SEO resarch faza SEO optimizacije sajtova

U ovoj fazi SEO optimizacije sajtova bavimo se istraživanjem konkurencije, pretraživanjem ključnih reči i njihovim mapiranjem, te otklanjanjem tehničkih poteškoća na sajtu, ukoliko ih ima. Takođe, u SEO research fazi bavimo se traženjem pogrešnih tajtlova, poglavlja, meta opisa, jer su sve to faktori pozicioniranja.

Nakon završetka tehničkog dela SEO optimizacije sajtova krećemo sa ONSITE optimizacijom sajta.

Onsite optimizacija sajta

Onsite optimizacija predstavlja rad na SEO optimizaciji unutar samog sajta. Tokom ove faze bavimo se sadržajem sajta. Dešava se da tekst ili slika na sajtu imaju sjajan sadržaj, ali mu fale ključni elementi, zato se tokom onsite optimizacije sajta  finesama. Finese predstavljaju prave alt atribute na fotografijama, ključne fraze na ključnim mestima, privlačan naslov samog teksta, pravilno postavljanje headings-a (poglavlja) na ključna mesta i dobro izgrađenih internih linkova. Osim svega navedenog bavimo se i pisanjem tekstova, odnosno sadržaja. te pisanjem pravog meta opisa, koji ukratko sadrži sve ono što vas tekst na sajtu predstavlja.

U onsite fazi SEO optimizacije sajta  bavimo se samom arhitekturom sajta.

Nakon provedene onsite faze optimizacije pristupamo offsite SEO optimizaciji sajta.

Offsite optimizacija sajta

Tokom ove faze bavimo se izgradnjom backlinkova. Backlinkovi su važan factor pozicioniranja. Ukoliko se vaš sajt spominje na sajtovima koje je Gugl već prepoznao kao autoritet, tj. na sajtovima koji su visokopozicionirani u pretrazi, Gugl će I vaš sajt priznati kao autoritet, I u skladu s time “nagraditi” visokom pozicijom u pretraživaču. Zbog toga mi strogo vodimo računa da vaš sajt dobije backlinkove od proverenih sajtova, kao što su sajtovi poznatih medija, influensera I drugih sertifikovanih sajtova sa velikim brojem poseta.

U ovoj fazi portage za backlinkovima veliku ulogu igra SEO research faza, gde smo istraživali konkurenciju. Ukoliko neki sajt daje backlink konkurenciji mi ćemo se potruditi da ga I vi dobijete.

Svakog meseca izrađujemo detaljan SEO izveštaj u kome vas informišemo o saobraćaju, broju poseta ka sajtu I dajemo vam detaljno objašnjenje o postignutim rezultatima.

Rezultati SEO optimizacije sajtova

Rezultati SEO optimizacije ne dolaze za kratko vreme, za dobar SEO rezultat potrebna je najmanje godina dana, ali je investiranje u SEO veoma isplativo. Za razliku od Gugl oglasa gde ste, dok plaćate oglase, viđeni, SEO optimizacija je trajno rešenje. Dobra kombinacija u početku, dok SEO optimizacija sajta ne počne da donosi rezultate, jesu Gugl oglasi zajedno sa SEO optimizacijom, uz adekvatno oglašavanje na društvenim mrežama Fejsbuk i Instagram. Ovakva digitalna strategija je dobitna kombinacija ukoliko ste tek započeli svoj biznis.

Razvojem biznisa možete zadržati samo SEO optimizaciju i oglašavanje na društvenim mrežama.

Profesionalno urađena SEO optimizacija sajtova, uz naše stručnjake za digitalni marketing i specijalistu za oglašavanje na FB I IG, dovešće do odličnih rezultata, do očiglednog rasta prodaje.

Ukoliko imate nedoumice, pitanja ili dileme, slobodno nas kontaktirajte kako biste zakazali besplatnu konsulaciju. Svoj termin za konsultacije  možete zakazati klikom na SEO optimizacija sajtova agencija CSR Novi Sad.